Отримати консультацiю юриста
Моніторинг
  • Методичні рекомендації по проведенню мониторингу


1. Ціль мониторинга прав людини в сфері ВІЛ/СНІДу

2. Рекомендації специалисту по проведенню мониторингу

3. Рекомендації специалисту по процедурі проведення мониторингу

4. Поняття и складові мониторингу

5. Особливості мониторингу прав людини в сфері ВІЛ/СНІДу

6. Типові помилки при проведенні мониторингу


1. Ціль мониторингу прав людини в сфері ВІЛ/СНІДу

 

Епідемія ВІЛ-інфекції/СНІДу в Україні є однією з найжорстокіших в Європі та Центральній Азії: за оцінками Міністерства охорони здоров'я України за станом на вересень 2011 року 197,083 осіб були офіційно зареєстровані як ВІЛ-інфіковані в Україні. Лише 28% або кожен четвертий ВІЛ-позитивний мешканець України пройшов тест на ВІЛ і знає про свій ВІЛ-статус. Найвищий показник поширеності ВІЛ зареєстровано у Південно-східних регіонах України: Дніпропетровській, Донецькій, Одеській, Миколаївській областях та АР Крим (553,7-331,6 на 100,000 населення), де цей показник значно перевищує середній показник по країні. В даний час ситуація з правами людей, що живуть з ВІЛ/СНІДом, та представників груп ризику в Україні є досить складною. Звичайна думка полягає в тому, що ця хвороба, головним чином, є викликом громадському здоров'ю, є частково вірною. ВІЛ/СНІД є також проблемою прав людини. Більш того, порушення прав людей, які живуть з ВІЛ/СНІДом, призводить до прискорення поширення хвороби, збільшує бідність та підриває основи стабільності та прогресу в країні.

Загальною метою моніторингу прав людини є виявлення проблемних місць в ситуації або справі і визначення дій, спрямованих на їх усунення. Разом з тим моніторинг прав людини може також застосовуватися для забезпечення попередження можливого порушення прав або конфлікту. Міжнародні стандарти прав людини є визначеними і вимагають того, щоб кожна людина могла скористатися ними.

Таким чином, моніторинг прав людини проводиться з метою отримання інформації про практичну реалізацію міжнародних стандартів прав людини.

Моніторинг прав людини є складовою правозахисної роботи, оскільки він створює юридичну базу для проведення подальших правових дій. Моніторинг прав людини - перший щабель правозахисної роботи.

Спеціальні ціли мониторингу:

  • Доведення до уряду доцільності застосування міжнародних стандартів, а також допомога у втіленні цих стандартів;
  • Відновлення порушених прав людини з використанням правових механізмів;
  • Застосування інших засобів впливу на уряд, таких як залучення ЗМІ, громадські компанії та інше.

 

2. Рекомендації специалисту по проведенню мониторингу

 

Зрозуміло, що для проведення моніторингу прав людини необхідно мати уявлення про процедуру його проведення. Бажано щоб той, хто займається виявленням випадків порушень прав людини, володів елементарними навичками юридичної, правозахисної роботи. Адже вміння кваліфікувати дії як порушують права людини - основа роботи з моніторингу порушень прав. Доречно і те, щоб такий фахівець мав досвід роботи з уразливими групами населення, ставився до них не упереджено, не застосовував приватне засудження їх дій. Також важливою умовою моніторингової роботи є бажання займатися відстеженням випадків порушень прав. Так що без бажання відновлювати порушені права людини не може бути якісного результату. Більш того, фахівець повинен мати можливість займатися проведенням моніторингу. Зрозуміло, що в категорію «можливості» входять такі показники, як стан здоров'я, інтелектуальні здібності, міцність духу і тому подібне. Тому, перед тим, як погодитися проводити таку роботу, кожен фахівець має виважено проаналізувати власні можливості.

Слід також зупинитися на категоріях терпіння і терпимості. Саме ці категорії дуже важливі для фахівця з моніторингу. Взагалі терпимість до людей і їх вчинків, є «ахіллесовою п'ятою» більшості з нас. Кожна людина - особистість, яка має характер і власну точку зору. Фахівцю треба навчитися поважати кожну людину, його точку зору, сприйняття світу. Утримайтеся від зайвих емоцій, постарайтеся зберігати спокій і рівновагу! Адже для того, щоб отримати інформацію про порушення прав фахівець повинен встановити довірчі відносини з клієнтом, розташувати його до себе.

Кілька порад з приводу налагодження контакту з респондентом:

  • Спеціаліст з моніторингу повинен розуміти значимість роботи з проведення моніторингу прав людини та робити все для повного і всебічного збору інформації;
  • Фахівець повинен планувати час проведення інтерв'ю та погодити його з клієнтом. Такий захід дозволить респонденту планувати час свого спілкування з фахівцем;
  • Перед початком проведення інтерв'ю фахівець повинен проявити дружелюбність, зацікавленість і готовність обговорювати проблеми з клієнтом;
  • Фахівець повинен зробити все можливе для того, щоб клієнт не відчував тривогу і напругу: запропонувати сісти зручно, зняти верхній одяг, капелюх, відкласти в сторону сумку та інші речі, а також запропонувати респонденту чай, кава, воду;
  • Перед початком інтерв'ю зверніть увагу на те прийшов респондент сам або з сторонніми особами. Це важливо! Адже людина може побоятися або посоромитися довірити інформацію фахівцеві через присутність при бесіді сторонніх осіб (навіть якщо це близькі люди: батьки, сестри, брати);
  • При проведенні інтерв'ю в приміщенні не повинні бути присутніми колеги та інші особи: така обстановка не розташовує до взаєморозуміння між фахівцем і респондентом і є порушенням конфіденційності зберігання інформації;
  • При проведенні інтерв'ю фахівцеві треба уникати будь-яких дій, що відволікають від проведення інтерв'ю: ходіння, розмов по телефону, їжі та іншого. Така поведінка може перешкоджати встановленню довірчих відносин між фахівцем і клієнтом;
  • Задавайте питання респонденту, саме за допомогою них можна визначити сутність того, що сталося і обставини справи. Не задавайте занадто багато питань, особливо таких, які не мають відношення до справи;
  • Не наполягайте, щоб клієнт «розказав все». Більшість людей соромляться почуття зайвої відкритості і такими діями ви можете нашкодити вашим відносинам. Респондент закриється і не захоче відверто продовжувати бесіду;
  • Уникайте почуття величі над клієнтом. Постійно згадуйте періоди власних невдач і проблем. Це допоможе краще зрозуміти респондента. Пожалійте його!
  • При проведенні моніторингу порушень прав не поспішайте давати поради клієнтові, спочатку вислухайте його і зафіксуйте інформацію. Давайте поради тільки тоді, коли людина знаходиться в небезпечній ситуації або в даний момент не здатний правильно приймати рішення;
  • Подякуйте клієнта за те, що він прийшов до вас і дав цінну інформацію!

 

Наостанок потрібно зупинитися на таких важливих речах, як професіоналізм і репутація фахівця з моніторингу. Без достатнього професіоналізму фахівець не досягне якісної роботи з проведення моніторингу, тому і результати будуть посередніми. А для того, щоб люди мали бажання звертатися до фахівця, він повинен бути «на висоті». Без хорошої репутації фахівцеві неможливо отримати довіру людей і працювати з повною віддачею!


3. Рекомендації специалисту по процедурі проведення мониторингу

   

Процедура проведення мониторингу:

 

1) Представьтесь;

2) Поясніть, що моніторинг проводиться ВБО «Всеукраїнським правозахисним рухом «Гідність» для виявлення та документування випадків порушень прав людини в сфері ВІЛ/СНІДу;

3) Поясніть, що на підставі інформації, отриманої під час інтерв'ю буде готуватися звіт, з яким ознайомляться чиновники державних органів, журналісти, всі громадяни України;

4) Підкресліть наявність чіткої системи зберігання конфіденційної інформації при проведенні моніторингу;

5) Послідовно читайте пункти форми опису події клієнтові і роз'яснювати їх зміст;

6) Ретельно і послідовно опишіть конфліктну ситуацію;

7) З'ясовуйте у клієнта чи вірно записана інформація, дайте йому її прочитати;

8) Залиште клієнтові контакти «Гідність» на той випадок, якщо він захоче надати додаткову інформацію або отримати консультацію;

9) З'ясуйте у клієнта, чи може він порекомендувати інших людей, у яких є проблеми, пов'язані з порушенням їх прав. Запитайте, як з ними зв'язатися;

10) Подякуйте клієнта за те, що він довірив важливу інформацію вам.


4. Поняття та складові мониторингу

    

Моніторинг - це тривалий системний збір і обробка інформації, яка може бути використана для поліпшення процесу прийняття рішень.

Моніторинг порушень прав ЧСЧ дає можливість виявити стан критичних або таких, які перебувають у постійних змінах, явищ, для подальшого вибору курсу дій на майбутнє.

Важливе завдання моніторингу - з'ясувати, хто і яким чином буде його проводити, які документи необхідно зібрати, як їх зареєструвати, зберегти і т.п.

На кожній стадії проведення моніторингу слід розглянути питання повноважень його учасників.

 

Головні стадії моніторингу:

  •   Збір інформації;
  •   Обробка інформації;
  •   Визначення причини порушення;
  •   Вибір стратегії захисту прав;
  •   Відпрацювання тактики дій;
  •   Втілення стратегій в життя;
  •   Системні зміни в конкретній галузі прав людини.


Важливою складовою моніторингу порушень прав ЛЖВ є документування.

Документування - це засіб запису порушення прав, отримання «моментального знімка» у разі порушення.

Значення документування порушень прав у сфері ВІЛ / СНІДу:

  • Документування може пролити світло на стан прав спільноти, яка залишається в тіні;
  • Документування допомагає домогтися позитивних змін;
  • Інформування глобальної аудиторії про жорстоке поводження, може стати сенсом, радістю і надією для людини, навіть якщо збиток йому не відшкодовано;
  • Визнання проблеми з боку ООН може змусити уряд країни діяти і ставитися до неї більш серйозно.


Документування зазвичай базується на:

  • Інтерв'ю з людьми, в тому числі з потерпілими й очевидцями;
  • Інтерв'ю з порушниками прав (державними службовцями, працівниками міліції, лікарями);
  • Даних офіційних документів (звіти прокуратури, судові рішення, медичні висновки і т.п.);
  • Інформації, яка міститься в ЗМІ.


Не завжди просто продемонструвати роль держави щодо порушень прав людини, але дуже важливо мати, хоча б, приблизне уявлення про характер і динаміку порушень.


5. Особливості моніторингу прав людини в сфері ВІЛ/СНІД у


Моніторинг прав людини в ВІЛ-середовищі має певні особливості, пов'язані з тим, що:

  • в центрі уваги, перш за все, знаходяться представники груп людей, найбільш уразливі до ВІЛ: споживачі ін'єкційних наркотиків, працівники комерційного сексу, чоловіки, що мають секс з чоловіками та інші;
  • порушення відбуваються, передусім у сфері охорони здоров'я, та відповідне реагування на них має життєво-важливе значення для цільової аудиторії (наприклад: ненадання своєчасної антиретровірусної терапії призводить до смерті людини у найближчі роки);
  • люди, що живуть з ВІЛ повинні долучатися до моніторингу, як до інструменту протидії стигмі, дискримінації, порушення прав людини і гендерному нерівності;
  • відомості про наявність чи відсутність ВІЛ-інфекції в особи є конфіденційними та становлять лікарську таємницю (див. додаток 1);
  • процедура проведення моніторингу повинна чітко відповідати Закону України «Про захист персональних даних» (див. додаток 2).


6. Типові помилки при проведенні моніторингу

 

Будь-який фахівець не може уникнути помилок в роботі. Не є винятком і фахівець з проведення моніторингу прав людини. Тому необхідно вберегти фахівців з моніторингу від помилок і зупинитися на найбільш поширених.

Для виконання практичної роботи треба добре знати теорію. Система проведення моніторингу прав людини - це результат роботи групи юридичних та IT фахівців, який спрямований на отримання вірних даних в галузі прав людини. Тому фахівець з проведення моніторингу повинен добре вивчити теоретичну частину системи проведення моніторингу та намагатися виявляти та фіксувати випадки порушень прав максимально якісно. Досвід попередньої роботи з проведення моніторингу дає право стверджувати, що фахівці з моніторингу часто допускали помилки при користуванні системою проведення моніторингу. Так, мали місце випадки, коли при заповненні ФОC (форма опису події) фахівець вносив інформацію не в ту графу, або не заповнював графи взагалі і т.п.

Перед початком проведення моніторингу фахівець повинен усвідомлювати, що фіксації підлягають не всі випадки порушень прав людини в сфері ВІЛ / СНІДу, а тільки ті, які безпосередньо пов'язані з дискримінацією за певними ознаками (хвороба, наркозалежність, сексуальна орієнтація і т.д.). Тому типовою помилкою буде виявлення і фіксація випадків порушень прав, які належать усім громадянам України (такі, як розділ майна між подружжям, розлучення, заподіяння тілесних ушкоджень та ін.)

Найбільш поширеною також є така помилка: спеціаліст з моніторингу не має досвіду юридичної або правозахисної роботи, тому фіксує випадки, при яких сам клієнт порушує закон і не є потерпілим. У таких випадках спеціаліст повинен мати міцну громадську позицію та характер для того, щоб сказати клієнтові правду і відмовити йому. Єдине - це треба зробити коректно, без образи людини. Адже на фахівця з проведення моніторингу накладається ще й виховна функція і це треба розуміти!


  • Етичний кодекс фахівця з моніторингу порушення прав


  • Як член професійного складу команди проекту / керівник проекту я буду розглядати / ставити інтереси клієнтів та їх сімей вище інших інтересів.
  • Під час роботи я буду ставитися до клієнтів гуманно, справедливо і неупереджено незалежно від расової, релігійної, національної приналежності, віку, сексуальних уподобань, стану здоров'я і вживання наркотиків.
  • Я не буду робити навмисний психологічний або фізичної шкоди клієнтам, не буду ображати їх людську гідність через критику або насмішку своїми діями, не буду наражати на небезпеку життя і здоров'я клієнтів і дозволяти іншим працівникам діяти таким чином.
  • Я буду звертатися з клієнтами ввічливо, мотивувати їх змінювати своє життя заради їх власної користі та інтересів.
  • Я буду висвітлювати питання та надавати послуги, які перебувають у сфері моєї компетенції.
  • Я не буду вступати в сексуальні, фінансові та особисті стосунки з клієнтом, оскільки такі дії можуть бути оцінені як експлуатація клієнта для особистої вигоди.
  • Я не буду використовувати свій авторитет серед клієнтів для досягнення особистих цілей.
  • Я зобов'язуюсь не розголошувати інформацію про інших і колишніх клієнтів, а також членів їхніх сімей нікому за винятком членів команди працівників проекту.
  • В особистому вживанні алкоголю і психотропних речовин, я буду займати відповідальну позицію для клієнтів і членів команди працівників проекту.
  • Я буду піклуватися про моїх клієнтів і колег по проекту, займати активну позицію щодо попередження та усунення проблем, пов'язаних з неетичною поведінкою по відношенню до клієнтів і членам команди.
  • Я буду продовжувати свою освіту і вдосконалювати вміння та навички з метою підвищення особистого кваліфікаційного рівня та покращення якості послуг для ЛЖВС.


  • Інструкція по використанню програми моніторингу

 

1. Ознайомлення з програмою


Програма представляє собою веб-систему реєстрації, обробки і зберігання звернень та роботи з клієнтами.

Програма з моніторингу правових порушень в сфері ВІЛ/СНІД представляє собою систему, в якій зберігаються дані про роботу юристів і представників по всіх областях України та АР Крим.

Завдання, поставлені для програми:

  • Фіксування порушень (моніторинг).
  • Робота з потерпілими.

У програмі існує 4 типи користувачів: Адміністратор, Менеджер проекту, Представник і Юрист. Юрист та Представник в програмі бачать інформацію тільки по своєму регіону.


Система працює в Інтернеті. Для того, щоб працювати в системі, необхідний комп'ютер, доступ в Інтернет, браузер (Mozilla 13.0.1, Internet Explorer 9.0)


Представник додає контакти, фіксується час і дата додання контакту. Юрист також може додавати контакти. Програма чітко відстежує, коли саме був доданий контакт, можна переглянути, скільки всього за тиждень, місяць було додано контактів. Це дозволяє максимально оперативно працювати з системою. Система фіксує всі введені дані на рівні сервера, тобто вся інформація зберігається на сервері, а не на комп'ютері у кожного. Це забезпечує збереження введених даних і доступність програми з будь-якого комп'ютера з підключеним Інтернетом.


Представник залучає клієнтів або їх контактних осіб та вносить до бази даних. З цими людьми надалі працюють юристи. Представник не бачить детальну інформацію про порушення, консультації, представництва інтересів і т.д., він бачить інформацію про контакти і статистику по роботі юриста.

При вході в програму з'являється вікно, в якому Ви вводите логін і пароль, натискаєте кнопку «Вхід», далі Ви бачите саму програму.

 

2. Вхід. Логін

 

Посилання для входу в программу - http://data.gidnist.com.ua

У кожного користувача є доступ до програми – логін, пароль. Логін – це Ваша електронна пошта, пароль – у кожного індивідуальний. Необхідно забезпечити збереження пароля, так як ви несете відповідальність за витік інформації. Інформація з програми не повинна розповсюджуватися.

Пароль може змінюватись. Якщо є мінімальна підозра, що хтось вкрав, дізнався, побачив введений Вами пароль – терміново змініть пароль!

Для того, щоб змінити пароль, необхідно у верхній панелі програми натиснути на кнопку «Змінити пароль» – відкриється вікно, в якому Вам буде потрібно ввести старий і новий паролі.


3. Складові програми

 

Програма складається з 5 журналів, які Ви бачите в меню зліва:

1. Клієнти

2. Вихідна документація

3. Консультації

4. Порушення

5. Представництво інтересів


3.1 Клієнти


Коли до Вас звертаються клієнти, Ви записуєте їх усіх в журнал. Щоб додати нового клієнта в програму – натискаєте на журнал «Клієнти», далі натискаєте на кнопку «Новий Клієнт».


Перед Вами відкривається вікно, в якому Ви записуєте інформацію про людину, яка до нас звернулася. Може бути ситуація, коли хтось звертається за допомогою для свого родича, знайомого, в такому випадку в ПІБ вписуєте ім'я потерпілого, а в Інші імена – ім'я того, хто звернувся. Якщо клієнт не хоче називати свого імені - ставите галочку навпроти «Чи являється Клієнт анонімнім?». У такому випадку клієнтові автоматично програмою присвоюється номер – він з'являється на екрані, який Ви йому говорите, і якщо він повторно до Вас звернеться – він скаже Вам свій номер і можна буде легко знайти його в базі. Якщо клієнт – Анонім, то Вам не доведеться заповнювати поля «Ім'я», «По батькові», «Прізвище». Якщо Клієнт згоден надати нам ці дані – вносите їх в програму.


Далі заповнюєте поле «Стать». В поле «Інші імена» – записуєте інші імена, які може надати потерпілий, наприклад, імена інших клієнтів, імена інших потерпілих у цьому конкретному випадку. Далі заповнюєте «Місце народження», «Дата народження» (вибирається з календаря), «Сімейний стан» (вибираємо зі списку), «Кількість дітей» (якщо є), записуєте чому ця людина є вразливою.


В полі «Адреса» вносите дані про адресу проживання людини. Воно складається з: «Область» (вибираєте зі списку), «Район» (вибираєте зі списку), «Населений пункт» (вибираєте зі списку), «Вулиця», «Будинок», «Квартира», «Індекс» – вписуєте вручну. Можуть бути випадки, коли людина звертається з іншої області, тоді в полі «Область» вибираєте її область і справа передається в ту область, до якої відноситься даний випадок.


Далі вписуєте Стан здоров'я клієнта на даний момент, заповнюєте поле «Загибла» – так/ні, якщо «так» – заповнюєте дату смерті.

Далі вибираєте, до якої Групи ризику належить людина (список):

  • Віл-позитивні люди:

            -Діти

            -Жінки

            -Чоловіки

  • Люди, що мають СНІД:

            -Діти

            -Жінки

            -Чоловіки

  • Близьке оточення ЛЖВС
  • Споживачі ін’єкційних наркотиків

            -Діти

            -Жінки

            -Чоловіки

  • Засуджені – в сфері охорони здоров'я:

            -Діти

            -Жінки

            -Чоловіки

  • Представники ЛГБТ-спільноти
  • Робітники комерційного сексу
  • Діти та підлітки груп ризику (крім попередніх категорій)


Клієнт може відноситись відразу до декількох груп ризику. Щоб додати декілька груп – натискаєте на них по порядку. Для видалення однієї з груп – натискаєте на хрестик біля назви тієї чи іншої групи. Щоб видалити відразу всі додані групи – необхідно натиснути на хрестик справа.


Далі заповнюєте Контакти клієнта. Для того, щоб додати контакт, натискаєте на кнопку «Новий контакт». З'являється вікно, в якому заповнюєте «Тип контакту» (випадаючий список): електронна пошта, моб. телефон, телефон, факс. Далі заповнюєте сам контакт і пишете нотатки, якщо вони є. Далі натискаєте кнопку «Зберегти», або «Скасувати». Контактів можна додавати декілька.


Після того, як були заповнені всі поля – натискаєте кнопку «Зберегти» і клієнт з'являється в журналі.


Для повторного перегляду інформації про клієнта – натискаєте на нього 2 рази лівою кнопкою миші.


3.2 Вихідна документація

 

Вся вихідна документація заповнюється в журналі «Вихідна документація» (наприклад, юрист відправляє документи/листи від імені Клієнта). Щоб додати Вихідну документацію, необхідно натиснути на відповідний журнал в лівій панелі програми: «Вихідна документація». У цьому журналі, для додання вихідного документу, натискаєте на кнопку «Нова вихідна документація», відкривається вікно, в якому автоматично заповнюється «Область», в якій працює юрист, «Дата запису», «Автор документа». У календарі вибираєте «Дату документа» і «Дату відправлення» даного документа. Далі зі списку вибираєте «Клієнта».


Заповнюєте «Тип документу» (випадаючий список):

  • Апеляційна скарга
  • Заперечення
  • Заява
  • Звернення
  • Касаційна скарга
  • Клопотання
  • Позовна заява
  • Скарга


Обираєте «Область права», до якої відноситься даний випадок:

  • Медичне
  • Кримінальне
  • Житлове
  • Соціальне
  • Трудове
  • Майнове
  • Сімейне
  • Інше


Обираєте «Тип відправника»:

  • Клієнт
  • Автор
  • Інше


В поле «Одержувач» записуєте кому адресовано цей лист. Записуєте коментарі.


До вихідної документації можна прикріплювати файли: відскановані документи, текстові файли і т.д. Для того, щоб це зробити, потрібно натиснути на кнопку «Виберіть файл» і вибрати потрібний для збереження файл.


Далі натискаєте «Зберегти» – і ця інформація відображається в журналі. Щоб повторно переглянути інформацію – натискаєте на відповідний запис 2 рази лівою кнопкою миші.


3.3 Консультації

 

Для того, щоб заповнити консультації, потрібно натиснути на журнал «Консультації» в лівій панелі. Щоб додати нові консультації, натискаєте на кнопку «Нова консультація».


Поля «Область», «Ім'я», «По-батькові», «Прізвище», «Дата запису» – заповнюються програмою автоматично.


Дату проведення консультації вибираєте з календаря. Клієнта вибираєте зі списку вже записаних в журналі клієнтів. Якщо клієнт новий і звернувся за консультацією – спочатку записуєте його в журнал «Клієнти», а вже потім – створюєте консультацію.


Далі вибираєте «Область права», до якої відноситься даний випадок (список):

  • Медичне
  • Кримінальне
  • Житлове
  • Соціальне
  • Трудове
  • Майнове
  • Сімейне
  • Інше


Записуєте суть питання. Далі в поле «Відповідь» пишете рішення по даному питанню, ОБОВ'ЯЗКОВО з посиланням на відповідний закон.


Далі записуєте «Коментарі».


Якщо по цьому клієнтові вже проводилася консультація – у вікно «Попередня консультація» вписуєте номер попередньої консультації. В такому випадку поля «Клієнт», «Область права», «Суть питання» – заповняться автоматично. Інші поля – заповнюєте.


Натискаєте «Зберегти».


3.4 Порушення

 

Порушення заповнюються тільки в тому випадку, якщо було ПОРУШЕННЯ ПРАВ ВІЛ-інфікованих, споживачів ін’єкційних наркотиків, людей з не традиційною орієнтацією та інших уразливих груп, тому що не всі клієнти звертаються з порушенням прав, іноді їм потрібна тільки консультація по тому чи іншому питанню.


Для того, щоб заповнити «Порушення», - обов'язково повинна бути заповнена консультація цього клієнта, тому що спочатку ми консультуємо людину, і тільки після цього/в процесі цього вирішуємо, чи було в цьому випадку порушення його прав. Додати порушення можна тільки із заповненої консультації. Коли натискаєте кнопку «Зберегти» в «Консультації» – стає активною кнопка «Створити Порушення» внизу вікна «Консультація».


Порушення так само можна створити з журналу «Консультації». Для цього необхідно натиснути правою кнопкою миші на відповідний запис і вибрати «Створити новий запис про порушення».


«Нове Порушення» складається з 7 розділів:

1. Загальні відомості

2. Подія

3. Порушники

4. Джерела

5. Втручання/Дії

6. Додатки

7. Угода


Загальні відомості:

У цій вкладці автоматично заповнюються поля – ким було задокументовано подію: «Область», «Ім'я», «По-батькові», «Прізвище», «Дата звернення», «Клієнт».


Потрібно вписати назву події, заповнити адресу події: «Область» (вибираєте зі списку), «Район» (вибираєте зі списку), «Населений пункт» (вибираєте зі списку), «Вулиця», «Будинок», «квартира» – вписуєте вручну. З календаря вибираєте «Дату початку», «Дату закінчення» події (якщо вона вже завершена).


Обираєте «Сферу порушення» зі списку:

  • Сфера охорони здоров’я - порушення конфіденційності діагнозу
  • Сфера охорони здоров’я - відмова в лікуванні
  • Сфера охорони здоров’я - надання послуг неналежної якості
  • Сфера охорони здоров’я - відсутність послуг як таких
  • Сфера охорони здоров’я - вимагання грошей за надання медичних послуг
  • Сфера охорони здоров’я - стягнення оплати за надання медичних послуг
  • Сфера охорони здоров’я - порушення права на ЗПТ
  • Сфера охорони здоров’я - примусове тестування
  • Сфера охорони здоров’я - інше
  • Сфера виховання
  • Сфера освіти
  • Сфера надання соціальних послуг
  • Правоохоронні органи
  • Сфера праці
  • Інші сфери


Далі вибираєте до якої Категорії ризику відноситься клієнт (список):

  • ВІЛ-позитивні люди:

            -Діти

            -Жінки

            -Чоловіки

  • Люди, що мають СНІД:

            -Діти

            -Жінки

            -Чоловіки

  • Близьке оточення ЛЖВС
  • Споживачі ін’єкційних наркотиків:

            -Діти

            -Жінки

            -Чоловіки

  • Засуджені – в сфері охорони здоров’я:

            -Діти

            -Жінки

            -Чоловіки

  • Представники ЛГБТ-спільноти
  • Робітники комерційного сексу
  • Діти та підлітки груп ризику (крім попередніх категорій)

Клієнт може відноситись відразу до декількох категорій.


Після того, як заповнені всі ці поля, - натискаєте кнопку «Зберегти» і далі Вам будуть доступні інші розділи «Порушення».


Подія

Натискаєте на вкладку «Подія» (вона знаходитися праворуч від «Загальні Відомості»). У цій вкладці докладно описується сама подія – тобто, що саме сталося, за яких обставин. Також описуються наслідки даної події для потерпілого: моральні, фінансові, фізичні і т.д.


Натискаєте кнопку «Зберегти».


Порушники

Після заповнення «Події» натискаєте на вкладку «Порушники» (вона знаходитися праворуч від «Подія»). У цій вкладці записується інформація про порушників: записуються імена, посади, назви організацій, свідки події (якщо такі є).


В даній вкладці можна додавати файли. Для цього потрібно натиснути на кнопку «Новий додаток» – з'явиться вікно, в якому Ви вибираєте файл, шляхом натискання на кнопку «Вибрати файл», заповнюєте нотатки до файлу та натискаєте кнопку «Завантажити». Цей файл в подальшому можна зберегти з програми або видалити.


Натискаєте кнопку «Зберегти».


Джерела

Після заповнення «Порушники» натискаєте на вкладку «Джерела» (вона знаходитися праворуч від «Порушники»). У цій вкладці заповнюється інформація про джерела інформації. Щоб додати «Джерело», натискаєте на кнопку «Додати джерело».


З'являється вікно, в якому заповнюєте ПІБ джерела, Інші імена, пов'язані з цією подією, місце народження, дату народження (вибираємо з календаря), заповнюєте адресу події: «Область» (вибираєте зі списку), «Район» (вибираєте зі списку ), «Населений пункт» (вибираєте зі списку), «Вулиця», «Будинок», «Квартира», «Індекс» – вписуєте вручну.


Записуєте «Коментарі щодо надійності» цього джерела і яким чином дане джерело пов'язане з потерпілим.


В даний розділ також додаються Контакти джерела. Процес заповнення контактів такий само, як і при додаванні контакту Клієнта:


Для того, щоб додати контакт натискаєте на кнопку «Новий контакт». З'являється вікно, в якому заповнюєте Тип контакту (список): електронна пошта, моб. телефон, телефон, факс. Далі заповнюєте сам контакт і пишете нотатки, якщо вони є. Далі натискаєте кнопку «Зберегти», або «Скасувати». Контактів можна додавати декілька.


Натискаєте «Зберегти».


Джерел можна додавати багато.


У цьому розділі так само можна прикріплювати файли. Для цього потрібно натиснути на кнопку «Новий додаток» – з'явиться вікно, в якому Ви вибираєте файл, натиснувши на кнопку «Вибрати файл», заповнюєте коментарі до файлу та натискаєте «Завантажити». Цей файл в подальшому можна буде зберегти з програми або видалити.


Втручання/Дії

Після заповнення «Джерела» натискаєте на вкладку «Втручання/дії» (вона знаходитися праворуч від «Джерела»). У цій вкладці заповнюється інформація про те, які дії вже були зроблені по цій події, заповнюється інформація про те, якою була реакція влади, який був внесок влади у цю справу, яке втручання ще потрібно? Чиє? А також вписується додаткова інформація.


Натискаєте «Зберегти».


Додатки

Після заповнення «Втручання/дії» натискаєте на вкладку «Додатки» (вона знаходитися праворуч від «Втручання/дії»).


У цей розділ Ви вносите всі додатки, відскановані документи, виписки з законів і т.д. Для цього потрібно натиснути на кнопку «Новий додаток» – з'явиться вікно, в якому Ви вибираєте файл, натиснувши на кнопку «Вибрати файл», заповнюєте коментарі до файлу та натискаєте «Завантажити». Цей файл в подальшому можна буде зберегти з програми або видалити.


Натискаєте «Зберегти».


Угода

Після заповнення «Додатки» натискаєте на вкладку «Угода» (вона знаходитися праворуч від «Додатки»). Це розділ про угоду з джерелом щодо конфіденційності інформації: Чи можна надати інформацію по даній справі в ЗМІ або владі; можна використовувати ім'я джерела в ЗМІ або при спілкуванні з владою; чи дає клієнт угоду про обробку персональних даних. Якщо «так» – навпроти цих полів ставляться галочки, «ні» – поле залишається порожнім. Якщо клієнт не дає згоду про обробку персональних даних – ми не маємо права вносити його Прізвище, Ім’я, По-батькові в базу! В такому разі у інформації про клієнта Ви маєте відмітити його як «Анонім».


У цій вкладці так само записуються Коментарі.


Натискаєте «Зберегти».


Щоб закрити вікно, необхідно натиснути на кнопку «Закрити» внизу вікна «Порушення».


3.5 Представництво інтересів

 

Для того, щоб заповнити «Представництво інтересів», – обов'язково повинна бути заповнена «Нова подія» по цьому Клієнту, тому що тільки при наявності порушення прав людини, може проводитися представництво інтересів цього клієнта в органах та ЗМІ. Додати представництво інтересів можна тільки із заповненої «Події». Коли натискаєте кнопку «Зберегти» в «Події» – стає активною кнопка «Створити представництво інтересів» внизу вікна «Подія».


Представництво інтересів так само можна створити з журналу «Порушення». Для цього необхідно натиснути правою кнопкою миші на відповідний запис і вибрати «Створити представництво інтересів».


Коли натискаєте «Створити представництво інтересів», відкривається вікно «Нове представництво інтересів». У цьому вікні автоматично заповнюється «Номер Події», «Область», «ПІБ юриста», «Дата запису», «Клієнт».


Потрібно вибрати з календаря «Дату представництва інтересів».


Потрібно вибрати зі списку «Область права»:

  • Медичне
  • Кримінальне
  • Житлове
  • Соціальне
  • Трудове
  • Майнове
  • Сімейне
  • Інше

У рядку «Орган/ЗМІ» зі списку вибираєте, в якому органі відбуватиметься представництво:

  • На слідстві та дізнанні
  • В державних установах
  • В суді
  • В недержавних установах
  • В ЗМІ


Далі записуєте «Назву органу/ЗМІ», «Суть питання», «Коментарі». Результат записується після проведення представництва.


В даному вікні так само можна вносити «Додатки». Для цього потрібно натиснути на кнопку «Новий додаток» – з'явиться вікно, в якому Ви вибираєте файл, натиснувши на кнопку «Вибрати файл», заповнюєте коментарі до файлу та натискаєте «Завантажити». Цей файл в подальшому можна буде зберегти з програми або видалити.


Натискаєте «Зберегти».


4. Пошук у системі

 

У програмі можна використовувати пошук по імені потерпілого. Для цього у відповідному журналі в поле Пошук вписуєте потрібне ім’я і натискаєте «Пошук».


Можна шукати клієнтів по номеру запису: для цього у відповідному журналі в поле Пошук вписуєте потрібний номер і натискаєте «Пошук».


Так само можна шукати необхідну інформацію за певний проміжок часу. Для цього в календарі ставите галочку у вікні біля «Дата Створення» і вибираєте проміжок часу, який Вас цікавить: перша дата – з якого числа/місяця, друга – по яке число/місяць. І натискаєте «Пошук».


Якщо Ви хочете видалити який-небудь запис або клієнта з програми – для цього необхідно натиснути правою кнопкою миші на відповідну подію/клієнта в журналі – з'явиться кнопка «Заявка на видалення», потрібно натиснути на цю кнопку і адміністратор побачить Вашу заявку і видалить дані. Самостійно Ви не можете видалити дані з програми.

 

5. Звіт


Для того, щоб отримати загальну картину по роботі області в програмі, створена можливість формування звіту. Звіт формується одразу за всіма показниками. Юристи та Представники можуть формувати звіт тільки по своїй області. Щоб сформувати звіт, необхідно відкрити журнал «Статистика» у лівій панелі програми та обрати необхідний період, за який ви хочете сформувати звіт. Одразу після цього програма сформує звіт за обраний період.


Звіт можна завантажити на комп’ютер. Для цього необхідно натиснути кнопку «Завантажити».


Менеджер проекту може формувати звіт по будь-якій області, по декільком областям, по всім областям за будь-який проміжок часу.

 

6. Таймер


На сайті реалізований таймер на 45 хвилин, після закінчення якого, буде відбуватися автоматичний вихід з програми. Таймер починає відлік при бездіяльності в програмі. Після цього необхідно буде знову ввійти в программу, використавши свій логін та пароль.

 

  • Контакти специалистів з мониторингу

      Область


      П.І.П. юриста


      П.І.П. представника 


      Контактний телефон


      Електронна адреса


      Киевская      


      Березіна Світлана Геннадіївна     


      Бордуніс Тетяна Анатоліївна      


      +380 (63) 233-07-31
  +380 (44) 233-07-31      


      bordunis@gidnist.com.ua      


      Сімферополь      


      Домашевська Інесса Юріївна      


      Єгорова Наталя Володимирівна      


      +380 (63) 902-99-66    


      crimea@gidnist.com.ua      


      Вінницька      


      Марчук Ангеліна Іванівна      


      Шевчук Оксана Володимирівна      


      +380 (63) 902-99-69      


      vinnitsya@gidnist.com.ua      


      Волинська      


      Сорочук Мар'яна Юріївна      


      Макаренко Олена Іванівна      


      +380 (63) 902-99-81      


      lutsk@gidnist.com.ua      


      Дніпропетровська      


      Соловей Олег Володимирович      


      Дика Тетяна Павлівна      


      +380 (63) 902-99-82      


      dnipropetrovsk@gidnist.com.ua    


      Донецька      


      Дешко Людмила Миколаївна      


      Павленко Валентина Миколаївна      


      +380 (63) 330-17-31
  +380 (62) 330-17-31      


      donetsk@gidnist.com.ua      


      Житомирська      


      Виноградов Володимир Сергійович      


      Kотвицький Олексій Леонтійович      


      +380 (63) 902-99-83      


      zhytomir@gidnist.com.ua      


      Закарпатська      


      Сичов Олег Олексійович      


      Сичов Олег Олексійович      


      +380 (63) 233-07-31      


      uzhhorod@gidnist.com.ua      


      Запорізька      


      Зарудній Ігор Вікторович      


      Паршикова Тетяна Анатоліївна      


      +380 (63) 902-99-85      


      zaporizhzhya@gidnist.com.ua      


      Івано-Франківська    


      Малетин Андрій Ярославович      


      Микитин Андрій Миколайович      


      +380 (63) 902-99-86


      If@gidnist.com.ua      


      Кіровоградська      


      Доля Дмитро Володимирович      


      Ярославська Аліна Станіславівна      


      +380 (63) 902-99-87      


      kirovohrad@gidnist.com.ua      


      Луганська      


      Кузьмин Сергій Геннадійович      


      Пронін Олег Вадимович      


      +380 (63) 902-99-88      


      lugansk@gidnist.com.ua      


      Львівська      


      Тарасенко Леонід Леонідович      


      Романець Олена Миколаївна      


      +380 (63) 902-99-77      


      lviv@gidnist.com.ua      


      Миколаївська      


      Карпинська Валентина Олександрівна    


      Ваненков Сергій Олександрович


      +380 (63) 902-99-92      


      mykolaiv@gidnist.com.ua      


      Одеська      


      Кондур Володимир Анатолійович      


      Зінченко Олег Володимирович      


      +380 (63) 735-67-31
  +380 (48) 735-67-31      


      odesa@gidnist.com.ua      


      Полтавська      


      Плужник Юлія Олексіївна      


      Чепур Олександр Сергійович      


      +380 (63) 902-99-93      


      poltava@gidnist.com.ua      


      Рівненська      


      Барашивець Андрій Юрійович      


      Баборикін Євгеній В'ячеславович      


      +380 (63) 902-99-94      


      rivne@gidnist.com.ua      


      Сумська      


      Чайка Юлія Миколаївна      


      Беленецька Ольга Анатоліївна      


      +380 (63) 902-99-95      


      sumy@gidnist.com.ua      


      Тернопільська      


      Франків Юрій Богданович      


      Козарецька Тетяна Ігорівна      


      +380 (63) 902-99-96      


      ternopil@gidnist.com.ua      


      Харьківська      


      Човган Вадим Олександрович      


      Жуган Тетяна Миколаївна      


      +380 (63) 902-99-80      


      kharkiv@gidnist.com.ua      


      Херсонська      


      Коваленко Євгеній Володимирович      


      Дмітрієв Сергій Володимирович      


      +380 (63) 902-99-97      


      kherson@gidnist.com.ua      


      Хмельницька      


      Мілашевський Максим Геннадійович      


      Висоцька Лариса Улянівна    


      +380 (63) 902-99-79      


      khmelnytskyi@gidnist.com.ua      


      Черкаська      


      Синявський Вадим Анатолійович      


      Стрижак Олена Віталіївна      


      +380 (63) 902-99-98      


      cherkasy@gidnist.com.ua      


      Чернівецька      


      Бабічук Дмитро Дмитрович      


      Шкрета Алла Олександрівна      


      +380 (63) 902-99-70      


      chernivtsi@gidnist.com.ua      


      Чернигівська      


      Король Денис Федорович      


      Мойсеєнко Анжела В'ячеславівна      


      +380 (63) 902-99-72      


      chernihiv@gidnist.com.ua      

  • Результати мониторингу

 

Перiод: 01.04.2012 - 31.12.2013


Всього   порушень виявлено

            1540

 

У тому числі виявлено порушення в сферах:


      У сфері охорони здоров'я  


674   


      У сфері виховання  


31     


      У сфері освіти  


16     


      У сфері надання соціальних послуг  


87     


      У правоохоронних органах  


222     


      У сфері праці  


59     


      В інших сферах  


210     

 

У тому числі виявлено порушення за категоріями:


      Люди з ВІЛ  


794     


      Люди, що мають СНІД  


141     


      Близьке оточення ЛЖВС  


203     


      Споживачі ін'єкційних наркотиків  


270     


      Засуджені  


135     


      Представники ЛГБТ-спільноти  


38     


      Работники коммерческого секса  


35     


      Діти та підлітки груп ризику (крім попередніх категорій) 


47     


      Інші 


174     


НП


Кате


Кількість людей, яким надана первинна допомога: 4869

 

У тому числі:

Надано усних консультацій - 7028

Складено документів: 886

апеляційна скарга: 19

заперечення: 28

заява: 325

звернення: 115

касаційна скарга: 9

клопотання: 60

позовну заяву: 117

скарга: 198

Представництво інтересів: 788

на слідстві і дізнанні: 105

в державних установах: 318

в недержавних установах: 35

в ЗМІ: 62